Choinka ortograficzna - "ż" (przyimki, zaimki, partykuły...)

Dla tych, którzy wolą przyswajać ortografię w sposób kreatywny.
Znalazłam w podręczniku Ma (klasa III) dwie strony z zadaniami na ćwiczenie partykuł, zaimków, przyimków, w których występuje "ż". Siedzenie cały czas w podręczniku nie wchodzi w grę, a ortografię ćwiczyć trzeba. Wycięłam choinkę z brystolu, przygotowałam bombki z tymi wyrazami. A Ma z entuzjazmem wzięła choinkę i wyciągnęła... guziki. I zaczęła wyklejać łańcuch... Podsunęłam jej bombki, a ona je w międzyczasie wklejała na choinkę. Po każdej przyklejonej bombce wymyślała zdanie z wyrazem na niej zapisanym. I tak powstała choinka ortograficzna, żeby nie powiedzieć partykularna:)

A potem podsunęłam jej zeszyt ćwiczeń i pokazałam zadania. Zrobiła, oczywiście jedno z zadań przekształcając na swoją modłę. Ale to jest cały jej urok:)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień Babci i Dziadka - czytamy

Poszukiwacze matematycznych choinek